Renault er en trofast kunde vi har jobbet med i mange år og kjenner svært godt. Det er en stor merkevare som trenger mye omtanke og vedlikehold for å holde tritt med tiden. Som Renaults one-stop-shop har vi ansvar for design og vedlikehold av nettsiden, utforming av digitalt og fysisk markedsmateriell, kundemagasin, stand-/eventdesign, og mye mye mer.

Når Renault lanserer nye modeller, starter vår jobb lenge før bilen står i butikk. Vi hjelper til å spre det budskapet ut i det norske markedet. Fra idé og strategi til ferdige kampanjer som lever både digitalt og fysisk, sørger vi for at lanseringene blir mer enn bare et produkt – de blir en opplevelse.

Renault krever et visuelt språk som er både gjenkjennelig og fleksibelt. Vi designer kampanjemateriell, kundemagasiner, annonser og eventopplevelser som balanserer merkevarens globale uttrykk med lokale behov. Målet er å skape visuell kommunikasjon som ikke bare ser bra ut, men også bygger tillit og gjenkjennelse.
Vår kjennskap til Renault-merkevaren er helhetlig og inkluderer også deres digitale plattform. Vi har tidligere bistått med spesifikke oppdateringer og tilpasninger på deres norske nettside. Det har latt oss jobbe smidig og presist med alt fra innholdsoppdateringer til implementering av kampanjeelementer, og sikrer at den digitale opplevelsen er fullt ut på linje med merkevarens øvrige kommunikasjon.

I tillegg til de digitale flatene, har vi også tatt Renault-opplevelsen over på trykk. Fra idé og redaksjonelt innhold til design, layout og ferdig trykk. Vi skaper engasjerende innhold som plasserer bilmodellene i en større kontekst, og leverer et fysisk produkt av høy kvalitet som styrker merkevarens følelse.








Da Renault Megane E-Tech Electric skulle innta Norge, utviklet vi den visuelle profilen for kampanjen. Målet var et moderne og energisk uttrykk som speilet bilens design og teknologi.







Denne identiteten ble deretter metodisk tilpasset og levert til alle sentrale kanaler. Fra kampanjeside og SoMe-innhold til iøynefallende annonser og magasiner.




Leona Kisakye
4
min read
Benjamin Martinsen
3
min read

Renault Norge fra A-Å.
Renault er en trofast kunde vi har jobbet med i mange år og kjenner svært godt. Det er en stor merkevare som trenger mye omtanke og vedlikehold for å holde tritt med tiden. Som Renaults one-stop-shop har vi ansvar for design og vedlikehold av nettsiden, utforming av digitalt og fysisk markedsmateriell, kundemagasin, stand-/eventdesign, og mye mye mer.
RBI Norge








